Laks på Spinat “seng”

Dette var noe jeg måtte prøve da vi har fått veldig mye spinat i huset. så hadde jeg en ide at det måte smake godt!

Fersk Laks 150g ‘ pr person

Spinat

halv sitron

olje

 

Ris

grønnsaker (juksa med ferdig blanding

Så mye spinat som trengs for å deken over halve stekeplaten. så jeg brukte kanskje 100 g (litt usikker. )2016-04-30 18.31.49

Det første jeg gjorde var å marinere kutta spinaten med olje og hvitløk, dagen før servering. Jeg hadde 150 g +3 fileer fra kjøperdisken. fyller stekepannen med spinat  i midten, hadde i litt olje og litt sitronsaft over spinaten så satt jeg plata på  1. Kutta filene i terninger og la det over spinaten, litt sitron salt og pepper, så med lokk. Slik lot jeg den puttre i 40 min

Risen kokte jeg opp, så stekte jeg den i panna, med krafta fra fisken og spinaten og blandet i 3 egg, salta og krydra etter smak, kokte så grønnsakene til slutt.

2016-04-30 19.51.06

Leave a Reply

