Fra IVF behandling, til et nyfødt mirakel!

Alt startet for 11 mnd siden, da jeg og min bedre halvdel bestemte oss for å prøve å få et barn. Vi viste at vi måtte gjennom IVF behandling, for å komme ditt. Nå i dag sitter vi med en velskapt menneske, som har tatt våre hjerter i storm!

2016-01-11 18.57.14

 

Det å bestemt seg for å få barn for første gang, er en stor avgjørelse i seg selv. Det å gå igjennom IVF behandling, gjør det ikke mindre pirrende. Alt er både nytt og hardt. Både følelse messig og  kroppslig.

Svangerskapet er kjent for sine prøvelser for både moren og faren. Gjennom de ni mnd, skal kvinnen ikke bare finne mye ut av seg selv, men forholde kan bli satt på prøve etter prøve. Noe som kan gi et bedre utgangspunkt, men i mange tilfeller gjør ting værre i et forhold.

Nå er min opplevelse ganske positive, forholde vårt har vokst mye de siste mnd. Ikke har vi lært oss bedre til å kjenne, men vi har blitt mye flinkere til å kommunisere med hverandre.

Vi er ikke blitt noe perfekt par, for vi har mange nye utfordringer som ligger foran oss. Men vi jobber oss fremover!

Fødselen! 

To dager overtid melder Poden sin ankomst. De første rieene kom regelmessig allerede 00;30. Da min sambo lå langt inn i sin egen drømme verden. Da klokka slo 02;00 Innså jeg at riene ikke hadde tenkt å gi seg med det første, da de var så eksakte i lengden.

Da kl slo 04:24 ble vi enig med føde avdelingen å komme inn. Jeg ble lagt i sengen på venterommet kl 05;56. Riene toppet seg bare, og jordmor prøvde med akupunktur, men uten hell.

Kl 09:00 ble jeg lagt inn på fødeavdelingen. Med snaue 2 cm åpning. Jordmor hadde på dette tidspunktet forstått at dette skulle bli en lang dag. Noe som det ble!

Fødselen ble ikke sett som aktiv for kl 1700 da nåde jeg 4 cm åpning, men til da hadde riene vært Konstanse siden 00;30 3,2 min avslapping og 1,7 min rier. Noe som virket mer som en evighet!

Heldige meg er mye av lenden av dagen borte, Jeg husker små momenter som er litt artige når jeg tenker tilbake på det, samt noen litt mer alvorlige.

Min Bedre halvdel har mye av skylden for at alt gikk så bra som det gikk. Noen ganger lurer jeg på hvor han for styrken til å gå igjennom alt jeg pøser på han. Han var med meg under hele dagen og frem til han måtte levne oss, på sykehuset!

 

Da kl var 20.28 denne kvelden, ble vårt mirakel født. En velskapt gutt.

2016-01-10 06.06.14

Kjønn; Gutt

Vekt ; 4620 g

Lengde;52 cm

hode omkrets 38 cm

Viss dere lurer på hvem han ligner på, så er han snytt ut av faren sin;)

Leave a Reply

