Egg Uthentingen og tilbakeførselen IVF del 2

 

Når du setter den siste sprøyta, dette er eggløsning sprøyta. ca 35 timer før du skal til legen, inser du at det blir den siste sprøyta på en stund du skal sette. Noe som for meg var en fryd. Koste meg med en kopp med te og feiret dette, for da hadde jeg egentlig kommet meg godt ut av denne perioden!

Jeg fikk Lokal bedøvelse + smertestillende, noe som fikk meg til syvende himmel, Det skulle gjøre vondt og jeg kjente det, men jeg tror de ga meg mer enn forventet for jeg kunne ikke kjenne en ting utenom følelsen av at noe var der som ikke skulle være der.

Utrplig nok var det blitt produsert 15 egg, der 10 var mulig å bruke, De siste 5 ble sendt til Studentene, slik at de fikk noe å øve seg på! 

ICSI intra cytoplasmatisk spermie injeksjon er når Eggene blir befruktet utvendig av sperma som har blitt analysert av en spesialist, dette skjer ved dårlig sperma,images

Av 10 egg ble alle befruktet, den dagen. Vi fikk hvite at det var ca 6 egg som ville ha en normal celledeling de neste dagene. Vi ble sendt hjem og tok oss en god pause fra omverdenen, for når medisinene sluttet å virke falt jeg hard i bakken.

Jeg kan ikke si noe annet enn at dette var det mest ubehagelige jeg har opplevd. Det føltes ut som at alle innvollene mine hadde vært i mat prosessoren og blitt hakka, så satt inn i kroppen med rustne spikre. Så den andre dagen, ble ikke mye gjort.

Den 15 hadde vi igjen fått time, og denne gangen skulle et egg bli satt inn. Men vi fikk noen veldig gode nyheter. For de regnet med at ikke alle eggene ville kunne bli levedyktige, men de viste seg at alle 10 eggene som ble befruktet, hadde hatt vellykket celledeling, og at ni egg ble fryst ned, om vi skulle ønske søsken.

Selve innsettningen var smertefri og vi dro hjem tidlig for å slappe av. Selv tok det 2 uker for at kroppen min var smertefri. Så dette tok virkelig på kroppen min. Noe som jeg ikke under noen, men det var helt fritt for komplikasjoner. Så vi føler oss ganske heldige i hele prosessen.

Lutinus er vaginalkapsler. Disse skal tas 3 ganger daglig, morgen middag og kveld. Disse ble jeg satt på i de to ukene som kom. Disse ga kanskje noen utfall til hvordan kroppen tok seg opp igjen etter behandlingen, men må si at alt gjorde vondt og jeg klarte ikke å definere om det var bivirkninger fra tablettene eller selve utagelsen som var årsaken.

Da de to ukene var omme da skulle jeg og min samboer endelig få resultatene fra hele opplevelsen ……

 

Leave a Reply

