Befruktning utenfor kroppen ..IVF Del 1

2015-04-08 16.06.00

Befruktning utenfor kroppen. 

I første omgang ville jeg starte med Hormonbehandling, Jeg fikk ta den forlengete veien!

NeseSpray; som stimulerte kontakten mellom hjernen og  eggstokkene mine og produksjonen av mine egne hormoner ble satt ned. Denne prosessen sattes i gang to uker etter menstruasjonen var slutt.

To ganger pr nesebor, tre ganger om dagen. Jeg må innrømme at dette ikke var drømme smaken, men vant til rutinen ble man fort.

Selve behandlingen ga meg ikke noen bivirkninger som jeg ikke kunne ha levd med. Jeg må innrømme at jeg ble ganske glad i og tilfredsstilt. Jeg hadde ingen opp og ned dager i den perioden, og jeg ble ikke en gang hissig i debatter mellom venner og kollegaer. Ting gikk bare rett frem, ikke på en kjedelig måte heller. Det var som om jeg svevde på en rosa sky, samtidig at jeg fikk med meg vær eneste hendelse rundt meg, Noe som var artig, da jeg har ADHD.

injeksjoner med folikkelstimulerende hormon. det å sette sprøyter på seg selv, kan være vanskelig nok, men med så mye forenklet muligheter, var dette ikke akkurat det samme som om man skulle blande medisinen selv og sprøyte seg, for man hadde en penn som man byttet spisser på for vær anledning.2015-04-08 16.05.532015-04-11 18.52.502015-04-08 16.06.00

Samtidig gikk jeg ennå på sprayen, med nå hadde jeg gått ned til to ganger daglig et spray i et nesebor.  Det var ingen særlige bivirkninger heller, eneste var at magen var noe øm, etter dosene, men det ble vanlig det også.

folikkelstimulerende hormonene for kroppen til å produsere nok med egg i eggstokkene. Slik at de for ut flest modne egg ved uttagningen.  Jeg produserte 15 egg i denne perioden. Siste gang jeg var på ultralydsjekken var det godt over ni egg som hadde funnet til riktig størrelse. Jeg fikk beskjed at den  13 April skulle egg hentingen skje.

Under denne perioden fikk jeg ikke mange bivirkninger som nevnt, min samboer var med på alle behandlinger utenom den siste ultralyden som skjedde før egg ut hentingen. Ingen smerter og skummel ting, men første gang jeg satt og blandet medisinene og satte den første sprøyta i magen, må jeg innrømme var både helt feil psykologisk og fysisk for min egen del, men det gikk jo bra etter å bare vent seg til alle saker rogting

 

 

Leave a Reply

