Ny dag, nye muligheter, NYTT år STORE FORVANDLINGER!!!

Nå sitter du klistra inn til skjermen, det er under en time til det nye året, smelles inn av rakketer og fulle folk. Kyssende par (der havner jeg) og trøtte under som går omtåket rundt med stjerneskuddet sitt.

Vi har nettopp brukt halve dagen, på å rydde og gjøre klar til flytting av hester. Pyntet oss og dratt avgårdet, først til Bestemor for en kaffe og litt koseprat. Så til min gode vennine og hennes mann.

Der har vi spist kalkun i 4 år. Akkurat så lenge jeg har vært med min mann. spiset kake og hygget oss med vin og prat, mimring og sladder og mye annet;) Det er en rolig Feiring, for Mannen min skal på jobb og tiden har bare blitt slik. Men koselig er det, for når jeg våkner den 01.01,15 vil det være vamt hus og god form som slår meg ned;) ikke hodepine og lukta fra sykehuset;) (som har skjedd et par ganger)

Jeg elsker nytt år, det er den eneste gangen jeg faktisk kan hate det året som har gått. Pakke året godt inn, teipeimages på en rakket, skyte den opp og se alle minnene drøsse nedover på himmelen. Tenk om det hadde vært slik . Det hadde vært deilig.

Ordtrykket;” Ny dag, Nye muligheter!” Det bruker jeg ofte, eller.. Jeg gjorde det. Nå etter noen ekstra år på baken. Innser jeg at nytt år er nytt år, den ene dagen er den samme som i går. Det som betyr noe, er at du lever i nåèt. At du løser problemene dine i dag! Ikke I morgen, ikke neste år!

Det virker som alle har et håp at når de voktner den 01.01.xx skal ALT bli bra. (høres litt kjedelig ut) Men alt vil ikke bli bra! Du vil ennå få kreditt regningen fra Juleferingen i posten (kanskje e-mail),  arbeidsdagen starter rett etter at hangoveren har gitt seg. Det vil ennå være vinter en god stund, før våren jager bort de kalde vindene fra nord.

“Nytt år større frovandlinger”

863173-8-1294079301781

Vil du gjøre noe som helst annderledes i det nye året? Hva? Hvorfor har du ikke gjort det ennå? Venter på deg nye året??;)

Så hvilken  nyttårsforsett har du hatt? Ble de gjennomført? har du noen i år?

Tja jeg er interessert i å høre hvor mange ganger har du brudt et nyttårsforsøk, og hvor mange ganger har du gjennomført det?

Jeg har 15 forsetter og jeg har 0 gjennomført;)

Det nærmeste jeg klarte var 359 dager, før jeg sprakk på Godteri Hylla hjemme. 359 DAGER! Da var jeg flink, jeg var  14 år….. Mamma hadde kommer hjem, med 100 kg sjokolade (antokk min far) sprede det rundt om i huset. det var JUL! og jeg hadde jobbet meg godt gjennom de 359 dager, stolt som en ungpike;) Til jeg kom hjem og så ALLE spiste sjokolade….. Da sprakk jeg!

Vel i eldre tider, har jeg skjønt at forsetter er for mennesker som ikke vil, og ikke kan uten at det skal være noe stort rundt det. Derfor starter jeg mine “forsetter” noen mnd før nytt år. Jeg bruker heller ikke å si “bare et år” “til jeg har blitt tynn” Jeg bare gjør det!

Mitt store forsett i år startet jeg med for en mnd siden eller.no! COLA skal ikke drikkes en lørdag MAX 2 0.33L Til nå funker det kjempe bra, litt kjipt når det er sjø på jobben, da jeg hele tiden vil ha cola….mmmm gode colaen!

Vel.  jegh ar også en ting til jeg skal begynne å jobbe med, jeg skal begynne å bli mere aktiv i bloggen…. Jeg trenger dette. Terapi. det skader ikke….tror jeg XD    å en ting til, jeg skal sove godt 1 nyttårsdag! XD

WordPress Post

PS; GOdt Nytt år, Må dette året bringe glede og nye minner, som kan bli fortalt til våre barn 😉

New-Year-Firework-2880x1800

Leave a Reply

